Filmele lunii mai incurajeaza implicarea fizica a spectatorului, ori prin faptul ca se concentreaza asupra unei anumite sfere senzoriale decat cea a audiovizualului, ori pentru ca invita spectatorul sa simta opera deasupra structurii sale narative.
Programul filmelor
Joi, 14 mai:18:00 - 19:45 Like Water for Chocolate
20:00 - 21:40 Trouble Everyday
Joi, 21 mai:
18:00 - 20:00 The Skin I Live In
20:15 - 22:00 Repulsion
Joi, 28 mai:
18:00 -18:30 Meshes of the Afternoon
18:30 - 21:10 Sans Soleil
Inspirata dupa romanul cu acelasi nume, intriga din mexicanul LIKE WATER FOR CHOCOLATE se invarte in jurul personajelor Tita si Pedro, ce au fost despartiti de mama fetei. Daruita cu un rar talent culinar, Tita isi descarca sentimentele gatind mancaruri delicioase, aromandu-le cu cele mai adanci stari ale sale, impartasindu-si cu cei ce-i mananca preparatele fericirea, dorintele sau melancoliile pe care le simte. Legatura dintre pofta si dorinta ia o turnura mult mai intunecata in TROUBLE EVERYDAY al avantgardistei regizoare franceze Claire Denis - aici, relatia dintre cele doua elemente devine literala, iar voluptatea isi gaseste satisfactia in forma canibalismului.
Prin al doilea grup de filme, pielea si reactiile la simtul atingerii devin elemente de baza. In THE SKIN I LIVE IN al lui Pedro Almodovar, ce si-a avut premiera in competitia de la Cannes, pielea este bariera ce o tine captiva pe Vera in corpul sau, oglindind starea de captivitate in care este tinuta de chirurgul nebun intepretat de Antonio Banderas. REPULSION al lui Roman Polanski adopta o mizanscena la fel de claustrofoba pentru a reda modul in care conditia psihologica a protagonistei (Catherine Deneuve) o incarcereaza. Secrete, traume si un sentiment crescind de neliniste caracterizeaza ambele filme.
Completam ciclul de proiectii senzoriale cu doua filme experimentale: scurtmetrajul MESHES OF THE AFTERNOON, regizat de Maya Deren, una dintre cele mai importante figuri ale cinema-ului de avantgarda american, si SANS SOLEIL, documentar cu elemente de colaj al lui Chris Marker, inovatorul filmului-eseu. Modul in care acestea interactioneaza cu memoria si cu visele produce scenarii neconventionale si onirice ce resping interpretari clasice, concentrandu-se mai mult asupra simbologiei subconstientului. Cele doua filme pot fi vazute ca recreari ale unor viziuni si fantazii, iar cheia interpretarii lor s-ar putea sa fie gasita chiar in visele noastre proprii. Intrarea este libera.
Citeste si:
Joia de Film: Zapezile de pe Kilimanjaro
Kundera in film: proiectia filmelor originale de 35 mm
Filme la Noul Cinematograf al Regizorului Roman in saptamana 11 - 17 mai
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu